onsdag 11 februari 2009

Pinsamt!!




Nu ska ni få höra!


För ett par år sedan köpte vi nya vitvaror till köket. Det började med att micron gick sönder och då bytte vi både micro och vanlig ugn eftersom de sitter alldeles ovanpå varandra och liksom "hör ihop". Samtidigt började frysen kajka så vi bytte rubbet. Jag hade länge önskat mig en frys som kan prata. Ni vet en sådan där som, när man öppnar dörren, säger: "Här kommer June och hon har inte en taanke på att frosta av frysen.." =)


Det blev en sådan frys. Den hade också ismaskin i dörren och kylen hade bubbelvattenautomat i dörren. Jättelyxigt!


Men i somras, helt plötsligt bara, så gick ismaskinen sönder. Bara sådär! Den bara slutade fungera och vi fattade ingenting. Våran vanliga otur, tänkte vi och gjorde inte så mycket åt det. Maken försökte visserligen men han lyckades inte särskilt väl. Den blev inte hel i alla fall.


Så runt jul så tröttnade maken på att den inte funkade längre och i början av året ringde han återförsäljaren, som i sin tur ringde reparatören. Det tog sin lilla tid innan reparatören kunde komma ut, han hade skickat efter reservdelar som aldrig kom, det blev sjukdomar osv osv.


Så, i torsdags så kom han äntligen! Han hade väl varit här i ca en minut när han frågade: "Vet ni om att ismaskinen är avslagen?" Va??! Vi visste inte ens att ismaskinen hade en speciell knapp! Jodå, högst upp finns det en knapp där det står Alarm. Det är tydligen av/på knappen för ismaskinen. Han hade åkt från Uppsala för att fixa vår frys och han bara stod och skakade på huvudet och sa "Tärnsjö" för sig själv. =/ "Men, sa han, det finns faktiskt värre. "(Vad skönt, jag kände mig ju som en jubelidiot) "Jag har varit med om att kontakten har varit urdragen till saker som jag ska laga och DET är faktiskt värre...."


Det var riktigt skönt när han åkte....

11 kommentarer:

  1. Men hur sjutton ska man kunna fatta att en knapp som det står alarm på är en on/off knapp! Tycker inte alls du ska känna dej dum, herre gud skriva att det är en on/off knapp för ismaskinen, dumma tillverkare! =)

    SvaraRadera
  2. He he! Nä. Det hade varit värre om ni SJÄLVA upptäckte hur ni skulle lösa det när ni försökte förklara problemet för honom... Brukar hända när folk ringer IT-supporten...

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att det kändes pinsamt. Men jag håller med Stina om att hur ska man kunna veta att den knappen hör till ismaskinen. Antar att det kostade dyra slantar bara för att han åkte till er också.

    SvaraRadera
  4. Ha ha.. Låter som når jag skulle kunna göra!

    SvaraRadera
  5. Detta har väl hänt även här, nämnar inga namn!

    SvaraRadera
  6. Nu har ni förgyllt dagen för den reparatören. Han har ju något att berätta till kaffet. Men tyvärr gör han säkert inget åt de... pratar med tillverkaren t.ex. Undrar vad det var för grej han hade beställt??!.

    SvaraRadera
  7. Nämen så snopet!!! Förstår att du tyckte det var skönt när han åkt...:D
    Jag har enl lite utmaning till dig :)

    SvaraRadera
  8. haha!! det var nog ett av de roligarst jag har hört!! hahah!!

    SvaraRadera
  9. Hehe, nu sitter jag här och skrattar lite, men jag förstår att det var en aningens pinsamt när det hände. Nu kanske reparationen ändå skulle ha betalts av garantin, annars är det väl tur att felet var så enkelt åtgärdat - det lär ju ha kostatr lite mindre än om det var något annat fel på kylskåpet.

    SvaraRadera
  10. Tack för att du bjuder på ett skratt! Men något under av användarvänlighet var ju frysen inte...

    SvaraRadera
  11. Hahaha, förlåt att jag skrattar men det var en kul beskrivning. Det är väl inte så kul för den det drabbar direkt. Här blåser säkringarna till våra apparater till höger och vänster, och så värst kul är det väl kanske inte...

    SvaraRadera