måndag 9 februari 2009

"Inflyttningspresent"


Tidigare i veckan blev jag ju medlem i PW Quiltdesign´s quiltklubb där man syr ett gäng tillsammans online, 4 helger om året. Till varje helg har Päivi (PW) gjort ett mönster exklusivt för klubbmedlemmarna. Nu skulle det sys inför Alla Hjärtans Dag den 14 februari. Päivi hade gjort 4 supersöta figurer med hjärtan som kunde sys som bonad, duk, grytlappar eller vad man nu vill. Jag valde att göra grytlappar och då blev det ju förstås bara två av sötnosarna som fick komma med.
Det svåraste var tygvalet. Jag var ju helt utlämnad åt mina egna tyger, hade ingen fin butik att välja tyger ur som jag brukar göra när jag är på kurs. Men det är kul att använda av det jag har hemma också! Det som jag inte blev riktigt nöjd med var kaninen, det bruna tyget blev nog i mörkaste laget och lite väl mönstrat också. Men då vet jag ju det till nästa gång!
De här grytlapparna ska jag inte behålla själv. Jag ska ju inte ens vara hemma på Alla Hjärtans Dag. Då åker vi nämligen till Thailand och blir borta i 3 härliga veckor. Och när vi kommer hem, då är det vår. Det har jag bestämt. =) Om jag nu ska återgå till grytlapparna så ska de få flytta hem till min faster. Hon flyttade till lägenhet för en sisådär 3 år sedan kanske och sedan dess har jag lovat att komma och hälsa på. Det är ju fruktansvärt pinsamt att jag inte gjort det innan. Men nu är jag alltså på gång och innan lördag ska jag ha varit där. Så att jag kan åka till värmen med gott samvete. "Inflyttningspresent" har jag ju med mig också.. =D

4 kommentarer:

  1. Dom blev ju jättefina!

    SvaraRadera
  2. Åh så fina grytlappar. De passar ju helt perfekt som inflyttningspresent :) Jag känner igen det där med att man lovar att komma och hälsa på någon och så går det 2-3 år innan man kommer till skott. Märkligt hur tiden liksom bara rusar fram...

    SvaraRadera
  3. Jag har fått mycket beröm för de fina grytlapparna du gjorde till mig och jag hade inte bott i mer än 3 månader så det är ju inte alltid det dröjer.
    TACKAR, TACKAR

    SvaraRadera