onsdag 15 april 2009

Vi har varit på årets första tävling!

Det var Björklinge som arrangerade och tävlingen hölls på Jälla lantbruksskola. Det var tio lag som deltog och Heby hade två lag med.
Petronella och Athos var med i Heby lag 1.

Alla ekipage i Heby lag 1 var felfria i både grundomgången och i omhoppningen.


Heby lag 1 vann!! Här står de på prisutdelning tillsammans med sin lagledare.
Heby lag 2 kom på en hedrande andra plats.

Här har Athos fått sin blågula rosett och står och stampar inför ärevarvet.



Domaren bad om ett luuugnt ärevarv....


Och så här ser vardagen ut för alla oss ponnyföräldrar på tävling. Gå och gå och gå och gå. Och så gå lite till... =)

10 kommentarer:

  1. Vad roligt att det gick så bra för dem...:-)

    SvaraRadera
  2. Åh, så kul och åh, så mycket jobb! Är inte så bevandrad i sytermer, så vad är fixram?

    SvaraRadera
  3. Japp, jag har en D1 och där finns det helt riktigt en FIX knapp, ska prova att använda den, men framför allt läsa bruksanvisningen lite bättre, fast det mesta glömmer jag nu för tiden.

    SvaraRadera
  4. Tack kära, kära du för tipset om hur man krymper in mellanrummen mellan bilderna! Om du vore här skulle jag ge dej en BAMSE-kram!!!!
    Nu är allt klart som korvspad, finemang.
    Puss och kram från L.

    SvaraRadera
  5. Är en fd ponnyförälder och känner igen detta.
    Va kul att det gick bra. Saknar faktiskt ponnytiden.
    Numera tävlar min dotter storhäst och har övergått från hoppning till dressyr.
    Går inte fullt lika mycket, men istället är det låååånga dagar om man tävlar 2 klasser.
    Johanna deltar just nu i div-3 laget

    SvaraRadera
  6. Jag fick gå in och titta, min dotter heter som du så tja. Jag blev nyfiken. :)

    SvaraRadera
  7. Hej June!
    Du har sån bra och fin blogg!
    Hur tusan lägger man till länkar till andras bloggar som du har gjort?
    Jag vill lägga till din blogg på min men jag vet inte hur??!!!
    KRAMEN!

    SvaraRadera
  8. Hej! Du har en utmaning på min blogg. Hoppas du vill och kan vara med!
    http://babushkadockan.blogspot.com/2009/05/radda-mammorna-utmaning.html

    SvaraRadera
  9. Tävling,gör något för Afrika.Titta in hos mig!

    SvaraRadera
  10. Här va det lika dåligt med nya inlägg som i min blogg tror jag :) Det är svårt att hinna med att pyssla tillsammans med allt annat man ska göra... Hoppas att allt är bra med dig i alla fall!

    SvaraRadera