fredag 31 juli 2009

Long time no see!

Oj oj oj, det är nästan så att jag skäms, så länge sedan är det som jag uppdaterade bloggen. Men vad gör man när sylusten bara sticker sin kos och vägrar visa sig på flera månader? Ja, jag har iaf låtit bli att sy. Jag inbillar mig att det är receptet för att få lusten åter...
Och lagom till min lilla semester närmade sig, så kom även sylusten krypande. Jag såg fram emot att få sitta hemma i lugn och ro och sy lite grann i regnet. Och vad händer? Jag blir sjuk!!
Och som vanligt är det inte vilken sjuka som helst som drabbar mig, inte någon liten förkylning som vanligt folk får, nej här var det balansnerven som åkte på ett virus. Sist hade jag sorkfeber och låg på sjukhus i ett par veckor och den här gången klarade jag inte ens av att resa mig ur sängen!! Skitläskigt var det och hela semestern har gått åt till att vara sjuk. Roligare kan man ju ha men värre också.. =)

Även om jag är sjuk fortfarande så kommer ju orken tillbaka sakta men säkert. I början av april påbörjade jag en duk som skulle skickas ner till Thailand, som tack till kvinnan som hjälpte mig att shoppa allt tyg och all tråd, jag fick verkligen hur mycket som helst för hur lite som helst.
Det gick snabbt att sy ihop själva duken men när jag inte hade någon dukvadd hemma så tog det stopp. Jag köpte visserligen dukvadd på Syfestivalen och tänkte att jag då skulle fortsätta med duken. Men det var ungefär då som lusten att sy försvann sin kos.

Nu har det tagit mig ca en vecka att färdigställa det sista. Det var inte mycket, applikationerna i form av hjärtana skulle dit, sedan var det quiltningen och kantningen kvar bara. Eftersom orken inte riktigt har funnits så har det tagit tid men nu är den äntligen klar och ska skickas ner till Thailand!
Mönstret är taget ur Quiltemagasinet nr 5 2007.
I Thailand tycker de mycket om mönster och färger och fullkomligt hysteriska kombinationer. Det sistnämnda är jag själv inte så förtjust i men försökte ändå så gott jag kunde...
När jag började sy tyckte jag att det blev gränslöst rörigt och inte alls bra, detta bidrog nog till att sylusten försvann, det är inte lika roligt att sy när man inte själv gillar det man gör..
Men ju längre jag kom på duken desto bättre tyckte jag om den och när jag kantade den började jag tänka att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att behålla den själv.. Och då blir jag glad, för jag tycker INTE om att ge bort något som jag inte gillar själv.
Summa kardemumma så tycker jag att den blev ganska vårfräsch och fin, det var ju vår när jag började med den. =/ Jag skulle kunna tänka mig att göra om den för jag tycker mycket om mönstret men jag vill nog ändå ha den i en lugnare variant även om jag tyckte rätt bra om den till slut.

10 kommentarer:

  1. Hur är det med infektionen nu? Är du helt återställd. Attans när man blir så där dålig. Skönt att du är piggare nu. Och duken är jättefint. Skulle tro att med julfärger så blir den jättefin åt dig själv....:-)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ha dig tillbaka. Du har varit saknad och jag har undrat vart du tagit vägen. Synd att du åkte på ett sånt otäckt virus som satte sig på balansen:( Fyy vad obehagligt det måste ha vart...

    Så fin duken blev och jätteläckert med hjärtarna. Kul att du blev nöjd tillslut för det är ju som du säjer mycket roligare att ge bort något som man själv tycker om:)

    SvaraRadera
  3. Oj, det låter inget vidare, hoppas du mår bättre nu! Fin duk och vad snällt av dig att tacka på det sättet!

    SvaraRadera
  4. Undrade också vart du tagit vägen, alltid den hoppande hästen, när man gick in på din blogg, men i dag livstecken! Roligt att ha dig tillbaka, hoppas du snart blir bättre och kan fortsätta med dina projekt.
    Duken tycker jag om, men är också ganska mycket för det vilda och färgrika!

    SvaraRadera
  5. Härligt att du är tillbaka! Det va nästan så man började bli lite orolig när du bara va försvunnen. Låter inte kul med alla sjukdomar, visste inte ens att det gick att få virus på balansnerven =S

    Hoppas att sylusten kommer tillbaka mer och mer nu då! Tyckte duken såg fin ut på avstånd, men jag förstår att det blev lite rörigt på nära håll med alla mönstade tyger. Du kan säkert få ihop en lite lugnare variant till dig själv!

    SvaraRadera
  6. Men hej June !!!
    Vad kul ! - Inte visste jag att du också hade en blogg...
    Måste komma tillbaka sen, och kolla mera, men jag måste sätta mig med räkningarna nu. - Det har liksom inte blivit gjort än...

    Självklart sörjer jag som en tok !
    Jag brukar ju alltid låta känslorna flöda, varesig jag är glad eller ledsen, och självklart måste de ut !
    Hoppas jag hinner grina av mig det mesta nu, för direkt efter avlivningen ska jag sätta mig på bussen till Sala, och hämta bilen som ska lagas på onsdag.
    Känns inte så jättekul om man sitter och storbölar vilt på bussen kanske... :)

    Då kanske det är ännu större risk att man hamnar på Inagården... ;)

    SvaraRadera
  7. En liten fråga... Inte var det så att en av dina mössor var med i Idol ikväll?
    Såg en kille, kan han ha hetat Robin?, som hade en mössa som var väldigt lik din modell. Snygg var den hur som helst :)

    SvaraRadera
  8. nnu får du väll göra nya inlägg, vi väntar

    SvaraRadera